Jessica Liebman, unul dintre membrii conducerii cotidianului online Business Insider, a condus sute de interviuri pentru găsirea persoanelor calificate pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul publicației americane la care lucrează.
Iată, mai jos, câteva dintre recomandările pe care le face Liebman, în urma experienței acumulate, celor care vor să aplice pentru diferite locuri de muncă.
1. Nu trebuie să ajungi cu jumătate de oră mai devreme de ora la care este programat interviul. Este de ajuns să ajungi cu cinci minute mai devreme.
2. Nu trebuie să întârzii la un interviu. Nu este o idee bună să trimiți un e-mail cu 30 de minute după ora stabilită pentru desfășurarea interviului în care să explici că nu ai plecat încă de acasă.
3. Nu aduce cu tine la un interviu paharul tău cu cafea. Nu este profesionist și îl poate face pe angajator gelos că el nu are unul, este de părere Liebman.
4. Nu îți atinge fața și nu te juca cu părul tău în timpul unui interviu. Acest lucru este dezgustător și îi distrage atenția angajatorului.
5. Nu aștepta mai mult de 24 de ore după un interviu pentru a scrie un mesaj de mulțumire. Fii succint.
6. Nu trimite mesajul de mulțumire prin poșta tradițională.
7. Dacă angajatorul te întreabă dacă ai da un test scris de 10 minute după interviu, acceptă acest lucru. Angajatorul nu va fi mulțumit dacă refuzi spunând că nu ai timp.
8. Nu trebuie să povestești despre cât de mult succes are tatăl tău. Angajatorul nu este interesat de acest aspect și ar putea să considere că el este responsabil pentru locurile de muncă și pentru internship-urile pe care le-ai avut, în trecut.
9. Nu trebuie să ajungi la interviu cu părul ud. Angajatorul preferă să întârzii cinci minute și să ajungi cu părul uscat.
10. Nu trebuie să ai o respirație neplăcută. Dacă persoana care te intervievează se află la celălalt capăt al unei mese de conferințe și simte mirosul respingător al respirației candidatului, acesta nu este un semn bun.
11. Nu spune „nu m-am hotărât încă ceea ce vreau să fac”. Acest lucru îl face pe candidat să pară pierdut. Corect este să spui că te-ai hotărât ce vrei să faci și că locul de muncă pentru care aplici este exact acest lucru.
12. Trebuie să știi exact pentru ce fel de companie aplici.
13. Atunci când Jessica Liebman intervievează un candidat și îl întreabă ce alte site-uri sau publicații citește, ea nu vrea ca răspunsul lui să fie „The New York Times” pentru că „toată lumea citește” acest ziar. Ea îi sfătuiește pe candidați să fie creativi.
14. Nu întreba câte ore cuprinde programul de lucru. În schimb, poți întreba cum se desfășoară o zi obișnuită la compania la care aplici.
15. Atunci când redactezi un e-mail în care îți exprimi dorința de a obține un loc de muncă, nu trebuie ca el să depășească un paragraf. Candidații trebuie să păstreze detaliile pentru interviu.
16. Nu trimite CV-uri prin e-mail care să aibă titluri precum „CV pentru revistă”.
17. Atunci când ești la un târg de locuri de muncă, nu îi spune angajatorului cât de neadecvat sunt îmbrăcate alte candidate în comparație cu tine.
18. Dacă participi la un interviu pentru un post editorial, nu îi spune angajatorului că visul tău este să ajungi, de exemplu, designer.
19. Nu trebuie să te duci la un interviu fără să petreci cel puțin 20 de minute uitându-te pe site-ul publicației la care vrei să lucrezi, este de părere Liebman. Un angajator inteligent te poate întreba „ce părere ai despre site”, adaugă ea.
20. Nu spune la finalul unui interviu că nu ai nicio întrebare. Trebuie să ai cel puțin o întrebare.
21. Nu pune în timpul interviului întrebarea: „Persoanele din birou merg împreună la petreceri în afara orelor de lucru?”.
22. Întrebarea ta trebuie să aibă legătură cu postul pentru care aplici.
23. Nu întreba dacă poți să promovezi rapid în cadrul companiei. Acest lucru îl va face pe angajator să creadă că îți dorești un alt loc de muncă, în timp ce el are în vedere ocuparea unui post vacant.
24. Atunci când ești întrebat dacă ești un utilizator activ al rețelei de socialzare Twitter, nu trebuie să îi spui angajatorului că urăști această platformă și că nu îi vezi sensul pentru că ea este importantă pentru diferite companii.
25. Nu trebuie să vorbești urât despre foștii angajatori sau să spui lucruri precum „vechiul meu șef era cel mai rău”.